En barndomsdröm..

När jag var liten drömde jag om en egen häst. Jag brukade fantisera om att mina föräldrar skulle överraska mig med en alldeles egen ponny, som kunde bo i garaget och som skulle stå bunden vid körsbärsträdet när jag kom hem från skolan.. :-)

På senare år har jag inte hållt på särskilt mycket med hästar, utan faktiskt blivit ganska feg.. Joel däremot tycker att det är kul och vi har ju två hästar i dagsläget.. Den ena är ju bara 9 månader och den andre är jag för feg för att sätta mig upp på.. Eftersom lillen blir vettskrämd när han är ensam i stallet föddes tankarna på att låna en häst på foder.. En häst som skulle vara MIN, vilket innebär en väldigt lugn och trygg häst. Det får gärna vara fart i den, men den ska inte vara het.. Jag har alltid gillat fjordingar, och kollar därför extra på alla fjordingar.. Ännu har jag dock inte hittat någon lämplig.. :-(

image383
Mysig fjording med föl

En annan sorts häst som står långt upp på listan är vad jag kallar en "cowboyhäst".. I mina ögon vilken häst som helst egentligen, så länge det är en skäck! Egentligen kanske det är mer indianernas hästar som var skäckar i filmens värld, men det gör mig ingenting.. De är vansinnigt fina tycker jag.. Men inte heller någon skäck har jag hittat.. Sökandet går vidare.... Om någon har kontakter med någon som vill hyra ut en skäck/fjording/snäll annan häst.. Tveka inte att höra av er! :-)

image384
"Cowboyhäst" ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Jävla skit! Jag vill oxå! hehe:) godis ÄR GOTT!

Postat av: Eva

mån-tis led. ons 07-13 tors 14-21 fredag 07-13 (ska besikta bilen efter jobbet...)ledig lördag söndag!

2008-04-16 @ 20:13:06
URL: http://www.evasriddle.blogg.se
Postat av: vad betyder:

-~-~-~-~-~-~-~-Quod scripsi, scripsi!-~-~-~-~-

2008-04-16 @ 20:13:58
URL: http://www.evasriddle.blogg.se
Postat av: Eva

Länge sedan jag hörde från dig. Mindre blir det väl nu när jag har tagit bort min virus-book ;)

Så nu får du se till att blogga mera, många som e intresserade att köpa boxerhundar nu av mina vänner... Kan du tjäna dig en slant =)

2008-04-22 @ 21:12:55
URL: http://www.evasriddle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback