Hemma hos Martina..

..håller jag på att läsa just nu. En riktigt rolig bok, och det roligaste av allt är att man känner igen sig! Jag brukar också vara som allra djupast/smartast/ha bäst idéer precis innan jag somnar! Det är DÅ jag kommer på att jag t ex ska bli författare, funderar över vad Kents sångtexter egentligen betyder eller analyserar veckans avsnitt av top model. Skulle jag någonsin uppfinna något eller komma på något nytt grundämne, då skulle det ske vid läggdags! ;-)

Idag är det Valborg. Dagen till ära (för att hedra Konungens födelsedag) har vi hissat flaggan i topp här hemma. Någon brasa ska vi inte se på i år, däremot ska vi hem till brorsan och grilla... Och just det, kolla på TOP MODEL! Jag vet att det är ett fantastiskt ytligt och fånigt program.. Men det hjälps inte. Jag ÄLSKAR det! :-)

image396

Valborg för övrigt.. Snacka om konstig tradition! Det känns något primitivt att stå och fascineras av en eld. Lyssna på vårtal och vårsånger och se fyrverkerier kan jag förstå.. Men elden.. Det är kanske den lille pyromanen i oss som får sitt lystmäte stillat på valborg. Och ja, jag gillar också att se på majbrasan. :-)

Kommentarer
Postat av: eva

Trevligt du ska ha det då =) Själv sitter jag o väntar på besked om jag ska jobba natt eller om jag ska häva i mig öl :) Spännande, som lotto ungefär.... om en timme precis vet jag om jag kan börja dricka eler inte.. vill inte börja nu och kanske komma til jobbet o lukta öl ;) fast d vore gott. Idag har de undrats varför jag umgås s himla mycket med rebecka.. Hon har ju inte bott här så länge ;)

2008-04-30 @ 19:58:43
Postat av: Danne

Mmmmm...eld...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback