La-la-nostalgia!

Såhär på våren kommer den sakta men säkert smygande.. Jag pratar såklart om NOSTALGIN! När solen kommer och det blir grönt ute - ja då reagerar vi alla på olika sätt.. Jag förknippar vår, sol och värme med många olika saker men främst:
  • Taizé
  • Basel
Basel har jag ju bloggat om en del innan.. Och nu ska jag göra det igen! Det börjar kännas som om jag inte varit där, utan att jag sett hela året på film, liksom som att det har hänt någon annan.. Det kan ju även ha någonting att göra med att det var så mycket konstigt, roligt, knäppt och underbart som inträffade där under mitt år.. Saker som inte inträffar i Sverige, saker som inte händer mig (men som jag fortfarande har mycket glädje av att tänka på!)

Förutom min underbara au-pairfamilj och mina ljuvliga au-pairbarn så hade jag alla underbara kompisar. Så roligt som jag haft där.. Ja, roligt har jag haft innan och efter också, men Basel-året tar ändå priset, nästan alla kategorier! :-D

För att bli än mer nostalgisk (och det funkar faktiskt! Jag kan nästan höra "Beautiful day" och "football is coming home") så lägger jag här ut lite foton som mina au-pairföräldrar tog under året där.. :-)


Kommentarer
Postat av: Eva

very cute pics =)

Postat av: Danne

Hörru, Blondie...dendär tårtan ljuger med ljusen. Du är väl inte ens uppe i 20 än? ;)

2008-04-23 @ 22:53:57
URL: http://dannydang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback