Lite poesi för en gångs skull..

Hittade en söt dikt när jag surfade runt igår.. Den borde alla, åtminstone alla tjejer, läsa någon gång i 10-års åldern och sedan dagligen tills de nått ett lagom mått av självsäkerhet och god självkänsla.. :-)

TRO PÅ DIG SJÄLV!

Varför är det så svårt att tro att man är bra,
att känna att just jag är den jag helst vill va.

Nån annans kvalitéer är sånt man bara vet.
Men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag
och genom andra ögon se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta det du inte tror på nu
-att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.

Dikten "stulen" från http://tesza.bloggspace.se/45590/En-sot-dikt-jag-har-sparat-pa-som-jag-hittade-nu-da-jag-rensar/

Kommentarer
Postat av: Eva

BRA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback