"Är det M eller"?

Ibland är det kul att skratta på andras bekostnad.. Som häromdagen, när jag jobbade med en manlig kollega (sparar honom från förödmjukelsen genom att inte skriva hans namn.. ;-) ) och vi hade en trafikkontroll med laser. Han stoppade då en motorcykel som kört lite för fort. (När man mätt upp någon som kört för fort och fått stopp på den så skriver man upp tid, reg. nr och vad det var för sorts fordon på en blankett.. Är det en personbil förkortas ju det PB osv..)

Kollegan skulle nu skriva upp att det var en motorcykel han stoppat och frågade då: "Hur förkortar man motorcykel? Är det M eller?". Jag tittade på honom en stund, tänkte "Du-uh" och sade sen: "Annars tror jag att förkortningen mc är ganska vedertagen". Då insåg han vad han sagt, började skratta och kände sig nog inte helt klipsk. Jag skrattade en bra stund åt honom och det räcker med att jag säger "Är det M eller?" när jag ser honom för att han ska börja flina. Ha ha! :-)



M. MC.

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha!! Vilken vilsen människa ;) Va sött.. Ha ha!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback