3 veckors experiment börjar....nu!

Jag och Joel har bestämt oss. I tre veckor ska vi prova "GI-noll", dvs minimalt, helst inga kolhydrater, istället mycket fett och proteiner. Fett bränner fett, säger denna metods förespråkare.. Jag håller med om att det låter galet, men det är bara att ta en snabb titt på chefen som gick ner 11 (eller var det 13) kg på 4 veckor!! Och mår hur bra som helst!! Eftersom både jag och Joel lagt på oss några kilon sedan vi träffades tyckte jag att det var ett bra sätt att testa om metoden funkar på alla.. Chefen trodde att vi skulle tappa minst 5 kg på dessa tre veckor.. Vi får väl se, säger jag. Och ja, jag vet att vi inte nödvändigtvis behöver gå ner i vikt, men tycker att det kan vara ett kul experiment (och kanske bra att veta inför framtiden!)

Man kan ju tro att dieter är tråkiga.. Men som tur är finns en av mina passioner med på listan över sånt man får vräka i sig.. GI-noll handlar nämligen inte om små portioner.. Så länge man äter rätt kan man äta hur mycket som helst! Och OST är en av dessa saker.. Så jag är nästan i sjunde himlen.. Fritt fram för Grevé, Camembert, Brie, Mozzarella, Maasdamer, Feta och Jarlsberg! Ahhhh!! :-)


Cheeeeesssseeeee, my preeeecciioooooussss!

Kommentarer
Postat av: Danne

Vad är det man brukar säga, pengar köper lycka? Yeah...den dagen. *host*

Btw - dendär dieten låter verkligen jättebra. Få se vad du säger om den sen är dina vener är igenproppade. ;)

Postat av: Eva

HEJ! TAck, vad roligt att du
gillar dem. Jag blir väl som en jätte bebis eftersom jag e så lång ;) hihi.. köp ett par d med, så kan vi va lika! Bra idé va? :) KRAM

2008-05-06 @ 20:23:09
URL: http://www.evasridde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback