Byteshandeln är tillbaka!

Här i byn där vi bor så vet jag inte riktigt vart man får tag på vissa saker man behöver.. Som t ex små platta runda batterier, som behövs till mitt pulsbälte.. Så inför mammas och pappas besök igår så bad jag mamma att köpa med ett sådant batteri till mig. Jag skrev ett sms som ungefär löd: "Hej! Kan du om du hinner köpa ett batteri till mitt pulsbälte, ett CR32? Vi kan byta jämnt mot ett 6-pack med egna hönsägg? :-) Kram!"

Mamma berättade när hon kom upp igår att hon gått till en affär och frågat efter batteriet. Hon kom inte ihåg vad beteckningen på batteriet hette och hade inte heller med sig sina läsglasögon, så hon sträckte helt enkelt över telefonen till killen i kassan och bad honom läsa själv. När han läst sms'et så tittade han ganska skeptiskt på mamma och sade:
"...men ett sexpack hönsägg kostar väl inte 24 kr?"
"Nej", sa mamma glättigt, "men det är ju från egna höns på gården".
"Jaha.. ehhmm.. Har du med dig äggen?" frågade killen i kassan, varpå mamma började skratta. Han trodde alltså att det var han som skulle få äggen i utbyte mot batteriet! Ha ha ha! Otroligt kul att han till och med verkade gå med på det eftersom han faktiskt frågade efter äggen! Det kanske är byteshandeln som är framtiden??? :-)

------>  

Kommentarer
Postat av: Eva Eriksson

hA HA HA!! jag dör vad roligt! det ska jag testa nästa gång jag behöver ngt... kanske löpskor mot... alla lussekatter som skräpar i frysen?!

Postat av: Inger

Kom till Uppvalls och köp batterier...Vi har vi =)

2009-04-10 @ 23:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback