Idag börjar sommaren!

Åtminstone för alla skolbarn, som går på sommarlov idag. Jag kan sakna det lite grann, själva fenomenet med sommarlov. Eller särskilt skolavslutningen, när man sjunger "den blomstertid" och alla är finklädda. Men man får väl förhoppningsvis uppleva det igen när man själv får barn.

Här regnar det idag. Synd om barnen, som får börja sitt lov på detta sätt, men jätteskönt för oss som ska jobba i natt, eftersom dåligt väder har en tendens att lugna ner stämningen avsevärt!

Apropå barn måste jag skriva om brorsans lilla dotter Maja, tre år. Jag var hemma hos Andreas igår och fikade och satt då och pratade med Maja. Maja berättade om någon flicka som slåss ibland på dagis, varpå Andreas frågade vad man gör om någon slåss. Maja behövde inte mycket betänketid innan hon svarade "Då får man slå tillbaka". Både Andreas och jag kom av oss helt och började gapskratta innan Andreas förklarade att "nej, då får man säga till fröken".
Treårsåldern är allt en rolig ålder. Det är mycket roligt som kommer ur den lilla munnen! :)



Sommarlov - åtminstone för vissa!

Kommentarer
Postat av: Eva Eriksson

haha toksöt =) hur hemlig är din hemliga blogg?

Postat av: Madde

så länge man inte börjar är väl allt tillåtet i den åldern haha!! Ses snart.. eller ikväll i alla fall!! Kram Kram

2009-06-12 @ 15:35:10
URL: http://maddebjork.blogg.se/
Postat av: Eva Eriksson

okej, d e lugnt.. fått reda på ett och annat nu skakar som ett löv...

2009-06-12 @ 16:10:09
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback